Een paar reacties uit het publiek:

Het was zo’n prachtig programma. Je raakte ons allen direct in het hart.

Het was ontroerend, verdiepend en raakte diepe menselijke worstelingen aan als tederheid, zorgzaamheid en onmacht. Klasse!

Marlous Lazal– zangeres, tekstschrijver en producent, maakte twee albums met Argentijnse tango’s Corazon al Sur (1995) en Un amor en la distancia (2000) met trio Nestor Vaz uit Uruguay (vier sterren in het Parool) en speelde op belangrijke podia in binnen en buitenland. Van de Mercado de la Abundancia in Montevideo tot de kleine zaal van het Concertgebouw. Vijf jaar geleden formeerde ze een nieuw trio en maakte ze haar come back op de theaterpodia met het programma Heimwee. In 2019 stelde ze met Jeroen Zijlstra het concert Berichten van zee samen naar aanleiding van de sterfdag van Slauerhoff in het MCO in Hilversum. Ze presenteerde haar eerste NLtalige EP in februari 2020 in de Roode Bioscoop en toen brak corona uit. In de zomer van 2021 speelde ze met haar kwartet een aantal concerten met de titel Adempauze, met steun van de Balkonscenes regeling van het Fonds Podiumkunsten.

Leon Mennen– arrangementen, muzikale leiding en gitaar studeerde in 1989 af aan het conservatorium in Maastricht. Hij onderbrak zijn studie in Nederland tijdelijk en vertrok voor drie jaar naar Amerika voor een studie Harmonieleer en Arrangeren aan het Berklee College of Music. Leon speelde vervolgens in talloze projecten en musicals. Met Tom Parker / Jaap van Zweden, Nederlands Ballet Orkest, Noordhollands Philharmonisch Orkest, cd opnames Lenny Kuhr, musicals als Miss Saigon, Elizabeth, de Wizard of Oz, opnames soundtrack film Zwartboek, studio-opnames Koefnoen en Marc Marie Huybrechts, Jeugdherinneringen met Danny de Munk en Henk Poort etc. Hij doceert aan het Prins Claus conservatorium in Groningen.

Matias Pedrana– bandoneon, begon zijn muzikale opleiding in Argentinië toen hij dertien was. Daar voltooide hij de opleiding van de Universidad Nacional de Rosario als dwarsfluitist. In 2000 verhuisde hij naar Europa om zijn muzikale carrière voort te zetten en besloot bandoneon te gaan studeren. Hij haalde zijn bandoneon-diploma in het Codarts Conservatorium (Rotterdam) in 2008. Als bandoneonist heeft hij met bekende musici en ensembles samengewerkt o.a.: Orquesta Tipica OTRA, Guardia Cadenera, Nueva Manteca, Motion Unlimited Cinematic Orchestra, Het Gelders Orkest, Tango Extremo met Ben Van Dungen en Septetoscopio. Hij maakte CD -opnames met het Gotan Project, zangeres Veronica Castro en Tango Extremo. Hij is vast verbonden aan Grupo del Sur en het kwartet van Marlous Lazal.

Emma Breedveld– viool, behaalde haar master-diploma bij István Párkányi op het Conservatorium van Amsterdam. Na haar studie maakte ze deel uit van verscheidene kamermuziek ensembles en speelde naast klassieke muziek veel hedendaagse -, barok – en wereldmuziek. Ze was enkele jaren eerste violist en artistiek leider van het Escher Ensemble en speelde in Carel Kraayenhof’s Sexteto Canyengue. Met dit ensemble stond ze als eerste violist op podia over de hele wereld en maakte ze diverse radio-, tv- en cd-opnames. In 2014 richtte ze Trio Escapada op. Ze speelt ook in het reArt-ensemble voor Turkse muziek, in het Ives-ensemble en in ensemble NAP.

Enrique Firpi– drums en percussie werd geboren in Uruguay en verhuisde in 1987 naar Nederland. Hij werd ook hier een van de meest gevraagde drummers voor Braziliaanse muziek, Latin muziek en ook Jazz. Hij werkte met artiesten zoals: Deborah J Carter, Randal Corsen, Josee Koning, Laura Fygi, Gerardo Rosales, Leonardo Amuedo, Lilian Vieira, Trio Sirena en om er maar een paar te noemen. Hij is op tal van CD’s te horen en is ook gastdocent aan de Conservatoria van Amsterdam en Utrecht.

Marlous Lazal speelt ook in een duo bezetting met pianist Mark Wyman en met een trio met bassist Daniel Lehman.

Mark Wyman-piano begon zijn klassieke piano studie al op vijfjarige leeftijd.In 1988 haalde hij een master in Piano Performance and Literature aan het Mill’s College in San Francisco. Hij heeft een zeer brede muzikale ervaring, van klassiek naar punk en van rock en pop tot avant-garde; hij speelt alles met sleutels of knoppen. Piano, orgel, accordeon en veel verschillende synthisizers. Mark tourde in de VS en in Europa, en ging uiteindelijk naar Buenos Aires om tango te leren spelen.Hij speelt in verschillende ensembles waaronder Trasnoche.  Met Marlous Lazal componeerde hij o.a. de muziek voor  ‘Wij bleven altijd staan’ en ‘Nachttrein naar Mendoza’.